dalibor@divoko.cz

facebook.com/divoko

+420 608 242 099 (Dalibor)

příjezd k Divoku - mapa

Příjezd k Divoku

Vlak, bus, kolo, auto - ať už se přiblížíš čímkoliv, výše přiložená mapka se spoustou popisků ti pomůže najít nejbližší výstupní stanici. Nejlepší je samozřejmě spolujízda s těmi, kteří už snadno trefí. Cílem je dostat se do bodu 1 - týpko u potoka. Poslední kilometr a kousek je vždycky pěšky (v nouzi a po dohodě terénním vozítkem).

Jak Divoko najít aneb poslední míle...

Zkušenosti ukazují, že při hledání Divoka je snadné sejít z cesty. Na níže přiložené satelitní mapce doporučujeme dvě přístupové cesty-necesty od nejbližších asfaltových silnic.

poslední kilometry k Divoku pěšky - mapa

Podrobný popis modré cesty od "horního mini-parkoviště"

Postav se na silnici čelem z kopce, zády k lesu. Při jasném počasí se ti vepředu nalevo otevírá výhled na panorama Krkonoš s Černou Horou (ta největší hora s vysílačem). Týpko se od tebe nachází vzdušnou čarou asi 1300m směr Černá Hora, trochu nalevo od ní.

První možnost je pustit se rovnou doleva dolů po louce a pak podél potoka, dokud nenarazíš na mostek pro traktory (asi 800m). Druhá možnost, delší a pohodlnější, je ujít nejprve pár set metrů po asfaltce směrem dolů, dokud se nalevo neobjeví vyježděná traktorová stopa, a pak se vydat po této stopě dolů přes louku až na zmíněný mostek přes potok. Přejdi mostek. Za mostkem se vydej doprava po vyježděné stopě, která vede trochu nahoru do svahu. Po pár stech metrech mineš dřevěné kůli zaražené v louce. Za nimi se stopa rozdvojuje, vydej se po levé stopě. Přejdi kopeček. Projdi krátký zarostlý sešup. Ostře doprava kolem mohutné lípy. Pořád rovně až k týpí.

Podrobný popis červené cesty od "vyhořelé stodoly"

Najdi vyhořelou stodolu, která je dobře viditelná ze silnice. Těsně kolem stodoly vede od silnice traktorová stopa nahoru do údolí. Vydej se po ní, přelez ohradu. Drž si potok po levé ruce (stačí na dohled, netřeba se brodit kopřivami), neopouštěj údolí a za 1400m narazíš do týpka.